Begin 2023 raakten een aantal klantcontactprofessionals in gesprek over het vak en hoe dat afgelopen jaren veranderd is (of toch ook weer niet echt?).
Het wat klantcontact behelst, verandert mede door AI, spraaktechnologie, internet of things in sneltreinvaart en toch... blijft ook heel veel hetzelfde: ergens blijft het mensenwerk. Is het niet om er echt van mens tot mens te zijn als het er toe doet voor je klant, dan is het wel om een verbetertraject op te starten. Van de acquisitie van een project, het eerste idee, tot de business case en uiteindelijk bij de implementatie en de borging achteraf.

En daar zit hem de crux. Te vaak verzanden mooie initiatieven in politiek drijfzand, conflicterende belangen. En dat in brede zin: bij opdrachtgevers maar zeker ook bij dienstverleners (waar wij veelal onze expertise hebben opgebouwd). Veel mooie mensen die zodra ze in een project samenkomen niet zo mooi reageren wanneer ze moeten samenwerken. Zou dat niet anders kunnen? Wij zijn Verbeter Klantcontact gestart omdat we juist daar meer nadruk op willen leggen: het hoe is zeker zo belangrijk als het wat. En wij willen zelf meer bepalen hoe en met wie we samenwerken om klantcontact beter te maken. Dit is waar het begint. Verbeter Klantcontact.
Reactie plaatsen
Reacties