Iedere dag service voor klanten een beetje beter maken

Gepubliceerd op 18 juli 2022 om 14:08

Iedere dag service voor klanten een beetje beter maken. Dat is al een aantal jaar mijn persoonlijke drijfveer. Maar waar zit nu het meeste verbeterpotentieel? Zou het niet mooi zijn als je dat slim (geautomatiseerd obv AI/Machine Learning principes) in beeld kunt brengen?

Het is begin juli 2019 als ik in mijn rol als business improvement manager  een pilot start om inzichten uit alle gesprekken te halen en om te zetten naar waardevolle verbeteringen.

Fastforward naar begin juli 2022. We kunnen nu zeggen dat we miljoenen gesprekken automatisch geanalyseerd hebben: we hebben vanochtend de grens van 2.000.000 gesprekken doorbroken.

In al die gesprekken hebben we inzichten gevonden om;
- Gesprekken te voorkomen
- Gesprekken te verschuiven naar kanalen waar je de klant wél in 1x kunt helpen
- Gesprekken efficiënter af te handelen

Met als gevolg? (Veel) hogere klanttevredenheid, hogere medewerker tevredenheid én lagere kosten.

Smaakt naar meer.

 

-- dit bericht is eerder gepubliceerd op LinkedIn